torsdag 3 oktober 2013

En presentation är på sin plats...

...skulle jag tro. Efter min tid med min TT (telefonterapeut) igår kväll känner jag inte samma behov av en ventileringsblogg, men jag tänkte testa det här ändå. Samhörighet i cyberspace är ju något jag känner att jag måste testa då jag inte orkar med att vara aktiv på forum och i intresseföreningar.

Jag har kommit till insikt under en kort och intensiv period både om min hetsätningsstörning (BED) och att jag är en högkänslig person (HSP)
Insikterna som faller från skyarna gör att jag lägger mycket energi på att läsa - just nu att övervinna hetsätning av Fairburn och nyss avslutat Drunka inte i dina känslor av Maggan Högglund och Doris Dahlin. Jag har dessutom under två veckor testat både OA overeaters anonymous och FAA anonyma matmissbrukare. Så man kan säga att det är mycket på gång i huvudet.

Samtidigt är jag nyinflyttad i Sthlm och har nytt arbete som socialsekreterare så min livskarusell just nu går på högvarv. Fast ibland känns det skönt, för det yttre matchar mitt snurriga inre. Så där står jag just nu.

Bis Später babes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar